Bachelor of Science (BS) in Game Programming
Academy of Art University
Основная информация
Расположение кампуса
San Francisco, Соединённые Штаты Америки
Языки
Английский
Формат исследования
Дистанционное обучение, В кампусе
Продолжительность
8 semesters
Шаг
На постоянной основе
Стоимость обучения
USD 1 156 *
Крайний срок подачи заявок
Запросить информацию
Самая ранняя дата начала
Jun 2024
* per unit for international students | $1,072 per unit for domestic students. Additional fees apply
Введение
Студенты разовьют сильные навыки решения проблем, научатся писать эффективный код и будут сотрудничать с художниками и дизайнерами, чтобы предоставить оптимизированные решения для игрового дизайна. Учебная программа BS in Game Programming делает упор на структуры данных, алгоритмы и методы архитектуры программного обеспечения, используемые в отрасли для создания передовых игр.
Результат программы
Undergraduate students will meet the following student performance criteria:
Architecture
- При необходимости используйте шаблоны архитектурного проектирования, чтобы улучшить согласованность программ и ограничить связь между системами.
- Написание технической документации профессионального качества.
- Создание кода, управляемого данными
Implementation
- Внедрить соответствующие структуры данных для управления данными программы.
- Напишите эффективные алгоритмы для решения задач программирования.
- Напишите защитный, безошибочный код
Professionalism
- Соблюдайте отраслевые стандарты разработки программного обеспечения, такие как комментирование, следование стандарту кодирования, соблюдение соглашений об именах и т. д.
- Продемонстрировать владение стандартными отраслевыми инструментами
- Создайте профессиональное портфолио, соответствующее отраслевым стандартам.
- Work cooperatively and effectively in a professional production environment
Academy of Art University Learning Outcomes
Graduates of the Academy of Art University will demonstrate the ability to:
- Produce a body of work suitable for seeking professional opportunities in their chosen field of art and design.
- Solve creative problems within their field of art and design, including research and synthesis of technical, aesthetic, and conceptual knowledge.
- Communicate their ideas professionally and connect with their intended audience using visual, oral, and written presentation skills relevant to their field.
- Execute technical, aesthetic, and conceptual decisions based on an understanding of art and design principles.
- Evaluate work in their field, including their own work, using professional terminology.
- Recognize the influence of major cultural and aesthetic trends, both historical and contemporary, on art and design products.
- Learn the professional skills and behaviors necessary to compete in the global marketplace for art and design.
Карьерные возможности
Academy of Art University offers some of the best training and hands-on experience to help you excel in your future game development careers. We pride ourselves in doing an exceptional job designing programs that equip aspiring professionals with a comprehensive toolbox of marketable skills that lead to success in the industry.
Our Game Development course teaches the skills necessary to succeed in exciting careers in game design, concept art, UI/UX design, animation, technical art, and emerging technologies like augmented reality and virtual reality.
3D Character Artist
Bring characters to life as a 3D character modeler. You’ll build complex character models, and organic meshes, and work across teams to rig, light, texture, and animate your creations.
3D Environment Modeler
Bring video game environments to life with your 3D modeling techniques. Add color, texture, shaders, and lighting to give the environment a finished look.
Animation VFX
Animation and Visual Effects give a game its personality. The most well-designed and crafted character doesn’t come to life until someone makes them move and gives them some personality. Visual Effects, such as fire, laser blasts, and warp gates, grab the player and transport them to another world altogether.
Character Concept Artist
Design and create the characters for interactive games. You’ll imagine the visual look of interactive characters with contextual details to bring them to life.
Environment Concept Artist
Combine a playful imagination with a high degree of artistic skill. Concept and flush out all aspects of environmental design, from small props to full culture kits.
Game/Level Designer
Balance gameplay elements to keep games engaging. You will also improve systems, contribute to features, and participate in testing to create immersive worlds and evoke emotions.
Gameplay Programmer
Gameplay programmers are the heart of any game. Your job will be to bring the game to life by implementing the core gameplay mechanics. You'll work very close with designers to build the game itself.
Systems Programmer
Systems programmers build the engine technology that runs the games. As a systems programmer, your code will power the backend of the engine and enable the creativity of the team. Graphics, networking, file systems, physics systems, and other core systems fall under this domain.
Tools Programmer
Tools programmers are the unsung heroes of the games industry. Your job is to enable the other developers to build the gameplay. You will create map editors, write plug-ins, and build custom tools to enable the designer's creativity.
UX/UI Designer
Use your knowledge of game features, design, motion graphics, and user paths to create an immersive experience.
Галерея
Учебный план
Unit Requirements
Главный | 30 |
гуманитарные науки | 45 |
Факультативный | 9 |
Основной | 36 |
Общий | 120 |
Degree Requirements
- Минимальная оценка C- по всем основным курсовым работам и следующим курсам гуманитарных наук:
- LA 107 Сочинение для многоязычного художника или LA 108 Сочинение для художника
- LA 255 College Math
- LA 271 College Algebra with Geometry
- LA 286 Дискретная математика
- LA 288 Вектор, матрицы и преобразования
- Minimum 2.0 GPA
- And the following general education requirements:
- 1 Written Communication: Composition
- 1 Written Communication: Critical Thinking
- 1 Written Communication: Context & Style
- 1 Art Historical Awareness
- 1 Historical Awareness
- 1 Fundamental Math
- 1 Applied Math
- 1 Дискретная математика
- 1 3D-математика
- 1 Employment Communications & Practices
- 1 Cultural Ideas & Influences
After the above general education requirements are met, take Liberal Arts electives as needed to fulfill the Liberal Arts unit requirement.
Curriculum
Semester 1
- GAP 120: Принципы информатики (основной)
- GAP 125: Программирование для игр 1 (основное)
- LA 101: Freshman Symposium: Artistic Resilience (Liberal Arts)
- LA 255: College Math (Liberal Arts)
Semester 2
- GAM 110: Введение в разработку игр (основной)
- GAP 225: Программирование для игр 2 (ядро)
- GAP 255: Объектно-ориентированное программирование и проектирование (ядро)
- LA 108: Composition for the Artist (Liberal Arts)
Recommended for summer - LA 271: College Algebra with Geometry (Liberal Arts)
- LA 286: Дискретная математика (гуманитарные науки)
Рекомендуется для лета.
Semester 3
- GAP 235: Структуры данных и алгоритмы (ядро)
- GAP 275: Программирование для игр 3 (ядро)
- LA 288: Вектор, матрицы и преобразования (гуманитарные науки)
- LA 291: Designing Careers (Liberal Arts)
Semester 4
- GAP 285: Архитектура игрового движка AAA (ядро)
- GAP 295: Низкоуровневое программирование и оптимизация (ядро)
- GAP 301: Программирование игровых движков (ядро)
- LA 131: История игр (гуманитарные науки)
Рекомендуется для лета. - LA 201: Языки программирования (гуманитарные науки)
- LA 202: English Composition: Creative Persuasion & Argument (Liberal Arts)
Recommended for summer
Semester 5
- GAP 305: Программирование для производства (основной)
- GAP 311: Основы компьютерной графики (специальность)
- GAP 321: Искусственный интеллект (специальность)
- GAP 331: Сетевое программирование (специальность)
Semester 6
- GAM 150: Игровой дизайн, теория и анализ (по выбору)
Рекомендуется для лета. - GAM 245: Разработка мобильных игр (специальность)
- GAP 351: Программирование инди-игр (специальность)
- GAP 361: Программирование игрового пользовательского интерфейса и инструментов (специальность)
- LA 110: Writing the Short Story (Liberal Arts)
- LA 462: Power of Myth and Symbol (Liberal Arts)
Recommended for summer
Semester 7
- GAM 252: Проектирование систем (факультативный)
- GAM 498P: Портфельный проект: Программирование (специальность)
- GAM 499: Специальные темы (основной)
- LA 171: Western Civilization (Liberal Arts)
Semester 8
- GAM 405: Подготовка портфолио игр (основной)
- GAM 498P: Портфельный проект: Программирование (специальность)
- GAP 499: Специальные темы (основной)
- GAP 500: Стажировка по игровому программированию (по выбору)
- LA 306: Creatively Speaking: Presentation for Designers (Liberal Arts)
Recommended for summer - LA 345: Искусство науки, наука искусства (гуманитарные науки)
Рекомендуется для лета.
Прием
Удобства
Требования к знанию английского языка
Подтвердите свое знание английского языка с помощью теста Duolingo English Test! DET — это удобный, быстрый и доступный онлайн-тест по английскому языку, который принимают более 4000 университетов (таких как этот) по всему миру.